Egyre több önkormányzat kér segítséget abban, hogy mit, milyen felületen és milyen gyakorisággal kommunikáljon.

Az eddigi tapasztalataink alapján és önkormányzati partnereink visszajelzései alapján, jelenleg a következő problémákkal küzd az önkormányzatok jelentős része.

  1. Hogyan érjék el a lakosság fiatalabb rétegeit, nincs velük semmilyen vagy csak egy nagyon minimális kapcsolatuk?
  2. Milyen kommunikációs választ adjanak az önkormányzat munkáját, esetleg az önkormányzat vezetését érintő napi szintű kritikákra, mely a lakosság egy szűk rétege irányából érkezik?
  3. Pontosan az önkormányzat melyik social felületen kommunikáljon a lakossággal?

Először talán azt fontos tisztázni, hogy ki is látja el az önkormányzat kommunikációs feladatait.

Sajnos nagyon sok önkormányzatnál még mindig egy kijelölt kollégára van bízva az a feladat, hogy a település vagy az önkormányzat Facebook oldalára „tegyen” ki vmilyen hírt, eseményt stb.

Ezen „random” jellegű posztolások nagyon sok esetben semmilyen kommunikációs stratégiát, tervet nem követnek.

Nincsenek  kiválasztva az önkormányzatok részéről a megfelelő kommunikációs felületek, illetve az sem, hogy mely felületen milyen témát akar megjeleníteni, és az adott témával a lakosság melyik rétegéhez akar eljutni.

Nagyon fontos lenne, a mai világban végre az önkormányzatoknak is felismerniük azt a tényt, hogy az önkormányzati kommunikáció ma már az egyik legfontosabb feladata lett az önkormányzatoknak. Főleg annak a fényében, hogy a lakosok jelentős része egy, vagy akár több közösségi felületen is saját profillal rendelkezik, és ezeken a profilokon beszélik meg egymással a településen történteket.

  1. Első lépésként talán valamennyi települési önkormányzatnak meg kellene vizsgálnia a lakosságának a korösszetételét, és annak megfelelően kiválasztania a kommunikációs felületeit.
  2. Az önkormányzat kommunikációs feladatainak ellátására ki kell választaniuk a legalkalmasabb kollégákat és / vagy külső kommunikációs szolgáltatót igénybe venni.
  3. A kommunikációs feldatok ellátására mindenképpen egy kommunikációs stratégiát, tervet kell készíteni, ezzel kiküszöbölhetőek a mindenféle tartalmú „random” kommunikáció a lakosok irányába.
  4. Fontos lenne az önkormányzatoknak arra fókuszálniuk, hogy ők legyenek egy adott hír első hírcsatornája, a hír megosztói, így nem kellene nagyon sok esetben a „fake news”, rémhírterjesztők után nekik az önkormányzatoknak folyamatosan a híreket pontosítani, javítani, és magát az önkormányzatot és azok dolgozóit védeni a hamis hírterjesztőkkel szemben.

Hosszú távon egy tudatosan felépített kommunikációval az önkormányzatok  célzottan tudnak a saját lakosaikhoz eljutni különböző témákat érintően.