2020-ban minden önkormányzatnak át kell gondolnia az eddigi kommunikációs mechanizmusait a lakosok irányába.
Miért van erre szükség? Azért mert nem lehet figyelmen kívül hagyni a kommunikációs trendeket, azt hogy a social felületeken hogyan változnak az elérések.
Vegyük át először, hogy napjainkban hogyan is kommunikálnak az önkormányzatok a külvilág irányába:
HONLAP: Gyakorlatilag minden önkormányzat rendelkezik honlappal, azonban tanulságos ezen honlapok adattartalmát megvizsgálni, vannak olyan önkormányzatok amelyek honlapja 1-2 éve nem volt frissítve. Míg más honlapok olyan sok információval rendelkeznek, hogy egyrészt átláthatatlan, illetve téma szerint keresni sem lehet rajta. Ami még megállapítható hogy a honlapok jelentős része nem kompatibilis az okos telefonokkal. Ráadásul az önkormányzatok jelentős része nem is méri a honlapuk látogatottsági adatait.
Ki kell azt jelentenünk, hogy sajnos a honlapok ideje lejárt, ma már nagyon kevesen szereznek információkat honlapokról, az emberek leszoktak ezen felületek látogatásáról.
Ezért tapasztalja azt több önkormányzat, hogy a honlapjára feltöltött hírek, információk nem jutnak el a lakosokhoz.
A következő bejegyzésben megvizsgáljuk az önkormányzatok Facebook oldalainak elérési hatékonyságát.